Testimonials

Pauline was van meerwaarde om “Respect” onder de aandacht te brengen!

We hebben net tijdens ons teamoverleg de lessen rondom het thema Respect die je de afgelopen periode hebt gegeven tijdens onze sportpunten.

Hieronder heb ik de reacties gebundeld.

  • Goede punten
    • Goede intro en leuke oefeningen!
    • kinderen met behoefte konden ook echt wat van leren.
    • Meerwaarde om Respect extra onder de aandacht te brengen!  
  • Tips voor volgend jaar
    • Bepaalde wijken lenen zich niet voor klassikale lessen, dus liever verschillende vakken.
Corne van Rosmalen
Gorinchem Beweegt
Buurtsportcoach
Alle kids bij de les betrekken

Voor onze jongste zoon (9 jaar) waren wij opzoek naar een Rots en Water training. Met name ‘verbetering in interactie met leeftijdsgenoten’ was op dat moment onze hulpvraag. We zochten iemand met een flexibele en professionele houding. Vooraf hebben we telefonisch gesproken. Pauline van Trainingen en Jeugdwerk heeft alle vragen goed kunnen beantwoorden. Tijdens de trainingen had ze ook echt aandacht voor onze zoon als individu. Hij kon zichzelf zijn. Juist op die manier kon Pauline zijn gedrag goed observeren. Ondanks de gevarieerde groepsdynamiek kon Pauline alle kids bij de les betrekken. Wanneer nodig, paste ze de stof van de training aan op wat die dag goed werkte. Na elke training kregen we een kort verslag. Na afloop zijn de resultaten in een uitgebreid verslag vastgelegd. Hiermee konden we zelf verder aan de slag. We zijn blij dat we deze stap hebben genomen.

Thijmen heeft veel aan de training gehad

Thijmen heeft veel aan de training gehad.

Wel merkte ik dat het belangrijk is om elementen uit de training geregeld terug te laten komen in het dagelijks leven.

De begrippen die je in de training gebruikt, de manier van denken, het helpt als dat vaak terug komt. Thijmen leerde zo in allerlei situaties herkennen hoe hij zich terugtrok en dat hij zijn vertrouwen in zichzelf kon/moest zoeken.

Wat Thijmen goed hielp, was het baksteen-idee. Als hij boos of onzeker was, dan hielp het om hem te herinneren aan het baksteen-gevoel.

Op een gegeven moment kreeg hij een pet met zijn naam erop.
De werkte als een ankertje: met zijn pet op, had hij het baksteengevoel. In de klas mocht dat niet, maar kon hij wel naar de pet kijken. Dat hielp ook al.

Moeder van Thijmen
Pauline kent de leefwereld van pubers

Pauline kent de leefwereld van pubers en is daardoor in staat daadwerkelijk tot jongeren door te dringen. Met haar deskundigheid en invoelingsvermogen, houdt zij jongeren een spiegel voor, waardoor gedragsverandering mogelijk wordt.” Aldus directeur P. Lommers.

Gedurende 3 jaar de training gegeven aan diverse 2e klassen. Dit samen met collega’s van het bedrijf waar ik in dienst was. Hierbij had ik tevens een signalerende functie en had zodoende ook intensief contact met de zorgcoördinator en dramadocente (waarbij de lessen werden gegeven) van deze school.
 
Voorbeelden van een aantal signalen:
  • jongeren met een eetstoornis
  • jongeren met extreem weinig zelfvertrouwen
  • jongeren met zelfmoordgedachte
  • jongeren met problemen thuis
  • agressieve jongeren
  • jongeren welke niet voor zichzelf opkwamen.
dhr. P. Lommers
Merewade College
directeur
Leuke lessen

Na een aarzelend begin (onze leerlingen kunnen moeilijk omgaan met veranderingen) heb je de leerlingen uit mijn klas voor je gewonnen.

In de lessen waren de leerlingen actief bezig met oefeningen die altijd een achterliggend doel hadden.

De leerlingen en ik hebben er van genoten en van geleerd.

Dank je voor je geduld en leuke lessen.

Hans Harmans
Spon, De Sprong, Sliedrecht

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van toekomstige trainingen van Self As Team?
Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief (je kunt je op elk moment weer afmelden).